۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۰۹

«یحیی سکوت نکرد» در تهران کلید خورد/ فیلمی درباره کودک که کودکانه نیست

«یحیی سکوت نکرد» در تهران کلید خورد/ فیلمی درباره کودک که کودکانه نیست

تهیه‌کننده «یحیی سکوت نکرد» معتقد است هرچند این فیلم سینمایی داستان یک کودک هفت ساله را به تصویر می کشد، اما برای کودک و نوجوان ساخته نمی‌شود.

تینا پاکروان تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «خانوم» که این روزها در انتظار نمایش این فیلم سینمایی در نوبت دوم اکران عید فطر است و به تازگی تهیه کنندگی فیلم سینمایی «یحیی سکوت نکرد» را برعهده گرفته است در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب که پیش تولید «یحیی سکوت نکرد» تنها یک هفته طول کشید، گفت: هفته گذشته پروانه ساخت این فیلم سینمایی از سوی شورای نظارت و ارزشیابی صادر و ظرف یک هفته به مرحله تولید رسید.

وی ادامه داد: «یحیی سکوت نکرد» داستان پسر بچه ای هفت ساله است که پدرش بنا به شرایطی او را به عمه اش می سپارد. کودک عمه خود را ندیده و هیچ شناختی نسبت به او ندارد. حضور او در خانه قدیمی و فضای پر رمز و راز این خانه فضای خاصی را در داستان به وجود آورده است.

تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی «خانوم» در پاسخ به اینکه آیا «یحیی سکوت نکرد» در ژانر سینمای کودک و نوجوان است، توضیح داد: این فیلم سینمایی داستانی درباره یک کودک را بیان می کند اما برای مخاطب کودک و نوجوان نیست، به همین دلیل نمی توان آن را در ژانر کودک و نوجوان دانست.

وی بیان کرد: این فیلم سینمایی روز گذشته در خیابان هدایت و با حضور فاطمه معتمد آریا و ماهان بازیگر نقش کودک این فیلم سینمایی جلوی دوربین رفته است. لوکیشن های اصلی این فیلم سینمایی در یک خانه قدیمی در همین خیابان قرار دارد. البته در روزهای آینده دیگر بازیگران این فیلم سینمایی که همه نقش کوتاهی دارند، جلوی دوربین می روند.

پاکروان با اشاره به اینکه تورج منصوری نقش کوتاهی در این فیلم سینمایی دارد، گفت: حسین جلیلی اولین حضور خود به عنوان مدیر فیلمبرداری را در این فیلم سینمایی تجربه می کند و علی عابدینی بعد از سال ها دوری از سینما، طراحی صحنه و لباس این فیلم را برعهده گرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا کارگردانی «یحیی سکوت نکرد» را خود برعهده نگرفته است، توضیح داد: کاوه ابراهیم پور با فیلمنامه این فیلم سینمایی که طلا معتضدی نوشته است به دیدن من آمد و از من خواست تا تهیه کنندگی این فیلم سینمایی را برعهده بگیرم. او یکی از هم دانشگاهی های من بود و ابراهیم پور را سال ها است می شناسم و معتقدم به خوبی می تواند از پس این فیلم سینمایی برآید. مهمترین مسئله این است که «یحیی سکوت نکرد» یک فیلمنامه بسیار متفاوت دارد که می تواند در جشنواره فیلم فجر بدرخشد.

پاکروان در پایان با اشاره به فیلم سینمایی «خانوم» گفت: فیلم سینمایی «خانوم» به زودی و در نوبت دوم عید فطر در گروه سینمایی آزادی اکران می شود و امیدوارم بتواند در جذب مخاطب موفق باشد.

از جمله عوامل این فیلم سینمایی می توان به حسین جلیلی مدیر فیلمبرداری، علی عابدینی طراح صحنه و لباس، امین میرشکاری صدابردار، ایمان امیدواری طراح گریم و آیدا اورنگ مشاور رسانه ای این فیلم سینمایی اشاره کرد.

فاطمه معتمد آریا، ندا جبرئیلی، تورج منصوری، رابعه اسکویی، علیرضا محمدی، مریم شیرازی و ماهان نصیری از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

کد خبر 2344399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha